opdrachtgever
Center for People and Buildings
project
ontwerp logo en huisstijl
Center for People and Buildings
Het Center for People and Buildings is een kenniscentrum dat zich richt op de relatie tussen mens, werk en werkomgeving met als doel het bevorderen van onderzoek, productontwikkeling en kennisoverdracht op dit gebied. dewerf•com maakte de huisstijl, leverde daaraan gekoppeld een grondgedachte waaruit verschillende ideeën en producten voor de externe communicatie kunnen ontspruiten .
project
ontwerp werkplekspel met diverse aanvullende communicatiemiddelen

betere workflow dankzij spel
dewerf•com heeft in opdracht een spel ontworpen voor het
plegen van onderzoek naar de manieren waarop de omgang met een nieuwe
werkomgeving kan worden verbeterd. Aansluitend hebben wij een matrix
opgezet voor de onderzoeksdata zodat een beamerpresentatie en rapportage
zoveel mogelijk geautomatiseerd zijn. Als alle data verzameld zijn en
de conclusies en aanbevelingen zijn toegevoegd, kan er direct een
slideshow worden gegenereerd en een gedrukte versie van de rapportage
met conclusies en aanbevelingen. Deze brochures kunnen nu binnen drie
dagen in de gewenste oplage bij de klant liggen. dewerf•com zorgt voor
de slideshow en de productie van de rapportages.
project
ontwerp krant
na elke conferentie een krant
Om de resultaten van bijeenkomsten en conferenties luister bij te zetten en de geïnteresseerden te informeren geeft het Center een heuse krant uit. Door de vormgeving en het gebruik van een zwaarder en spierwit papier geeft het geheel toch net iets meer cachet dan de standaard krant. Een opvallende verschijning binnen de wereld van de wetenschap.

project
ontwerp boek
een levend boek
Het handboek wordt met tijd en wijle aangevuld en delen moeten
vervangen kunnen worden. Door te kiezen voor een ringband wordt het
handboek flexibel in gebruik en bespaart men kosten.
project
ontwerp rapport
snel en flexibel uitgeven
dewerf•com heeft een sjabloon ontwikkeld zodat het Center zelf de rapporten kan opmaken die dan direct geschikt zijn voor drukwerk. Dankzij de grondgedachte die aan de huisstijl gekoppeld is kan snel en eenvoudig geschakeld worden. Alleen de omslagen worden nog uitbesteed via het DcMs (Digital corporate Management systeem). De klant maakt gebruik van deze 'tool' van dewerf•com om de huisstijl eenvoudig te kunnen beheren, bewaken, een archief aan te maken en orders te plaatsen.project
ontwerp werkplekspel met diverse aanvullende communicatiemiddelen
tijd, geld en energie bespaard
Om te onderzoeken hoe de omgang met een nieuwe werkomgeving kan worden verbeterd ging het onderzoek middels interviews in groepjes van ongeveer 6 tot 8 medewerkers. Er moest tijdens deze bijeenkomsten een soort discussie ontstaan om tot consensus te komen. Hiervoor moesten veel afspraken ingepland worden. Tijdens de bijeenkomsten moest veel genotuleerd worden en daarna konden na de inventarisatie de uitkomsten overgenomen worden in een Excel bestand. Als het gaat om honderden personeelsleden interviewen voor een onderzoek en het uitwerken van al de notulen, betekend dat een grote investering van tijd, geld en energie.

minder werk met werkplekspel
In dit project gaat het om een manier van onderzoek plegen met aansluitend een gelikte presentatie kunnen geven inclusief de uitgave van een 'rapport' van een onderzoek. Er is veel tijdwinst geboekt en gezorgd dat alle fases, van begin onderzoek tot publicatie, goed en vlot in elkaar grijpen.
Om medewerkers te enthousiasmeren en op een leuke manier te participeren is een spel ontwikkeld. Managers en medewerkers kunnen samen met behulp van dit Werkplekspel een juiste omgangswijze met een nieuwe werkomgeving nagaan en vaststellen. De uitkomsten van het spel - door de spelers ingevuld op voorbedrukte kaarten - zijn de belangrijkste data voor het onderzoek. Deze kunnen nu direct ingevoerd worden in een Excel bestand en worden gebruikt voor het maken van een rapportage.

sneller handelen door design
Door personeel een of twee ochtenden tegelijk het spel te laten spelen wordt een tijdwinst gemaakt. Het maakt het inplannen van de agenda een stuk eenvoudiger en de data wordt op simpele en goed hanteerbare wijze verkregen. De medewerkers hebben zelf tijdens het spelen van het spel concensus bereikt en de antwoorden op een formulier ingevuld. Deze moeten alleen nog ingevoerd worden in het Excel bestand.

workflow korter
dewerf•com heeft het spel ontworpen, aansluitend een matrix opgezet voor de data zodat de beamerpresentatie en rapportage zoveel mogelijk geautomatiseerd kunnen worden. Als alle data verzameld zijn en de conclusies en aanbevelingen zijn toegevoegd, kan er direct een slideshow worden gegenereerd en gedrukte exemplaren van de rapportage met conclusies en aanbevelingen. Deze brochures kunnen nu binnen drie dagen in de gewenste oplage bij de klant liggen. dewerf•com zorgt voor de slideshow en de productie van de rapportages.